Gört!

Ligger i soffan och har ångest och undrar varför jag alltid ska få sånna här dåliga idéer.

Blev inspirerad av två vänner i söndags som handlade nyttig mat till deras superdiet dom ska köra i två veckor. Den är extrem men innehåller bra råvaror utan konstigheter. Jag hatar dieter och tror inte alls på det men jag blev ändå sugen att köra, dels för att "rena" kroppen från dålig mat och dels för att kicka igång min obefintliga viktminskning som gått sådär men framför allt, en utmaning!
Så jag hittade "17dagars dieten" i min må bra- tidning och tänkte köra på från och med imorgon. Man kan vänta sig att gå ner 5 kilo men det låter jag vara osagt än så länge. Orkar inte förklara hela grejen, ni kan googla om ni är intresserade för hittade själv en lång artikel från Expressen med recept och matförslag på nätet.

Huvudsak får jag äta kyckling, fisk. Magert protein. Två frukter, grönsaker, bär, begränsat fil/yoghurt/keso, två ägg per dag grönt te, olivolja m.m. Alltså ganska GI-aktigt med rejäla portioner protein så man blir mätt. Kommer mest sakna mackorna jag lätt snor ihop och tar med mig till jobbet när jag jobbar morgon. Ska jag nu stå och koka ägg eller göra omelett?!!

Får se hur det går men jag ska i alla fall slutföra det. :) inte minst då jag idag handlade allt jag behöver.

Ses imorgon vid frukost, spännande!


Kommentarer
Postat av: Malin

Läste också den artikeln och funderar på att testa. Är kritisk som du till dieter, men denna känns inte lika extrem som andra. Det lockar med en ny kickstart..
Har beställt boken för att utforska det hela lite mer. Ska bli intressant att se hur det går för dig som startar nu. Lycka till!

2013-01-29 @ 23:52:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0